Friday, November 23, 2007

ckp ikut point je lah

1] semlam (sepanjang hari dan malam) hanya makan seketul bun di awal pagi dan secawan nestum di awal mlm. kalau hari2 makan gini, sure leh kurus kan..bila dah kurus, mesti tambah chantek ..ngehngehngeh

2] muka naek jerawat la. mmg la tak banyak. setakat nih ada dua je (byk la tuh) satu atas bibir, satu bawah bibir..'berseri seri' muka. rasanyakan mesti sebab lately nih mulut kuang ajaq sangat kut..sbb tuh naek jerawat

3] baru je last week berazam nak belajar tido malam lambat2. kul 1130 ke, kul 1100 ke, sekali mlm tadi kul 830 dah tido. haih.. ape hal la aku nih

4] pagi tadi ada sorg achik indon nih dia pakai baju yg ala-ala kelawar tuh. warna kuning diraja ada calit2 warna hitam. tudung dia dari corak yang sama. tetibe bila aku ternampak jek dia dari jauh..aku dah gelak2 (dlm hati je la) sebab aku ingat tadi ada maskot biskut tiger..hahah serius tak tipu..mcm harimau jadiknya achik tuh..(iskh iskh iskh pepagi jumaat gelakkan org)

5] then, dlm train, aku berdiri depan sorg akak nih. dia pakai tudung mcm biasa tp dia letak cekak rambut besi kaler itam tuh atas tudung dia..kekonon mcm pakai tiara la..duh..aku nak gelak jugak. tapi kang dia ketuk aku ngan handbag dia..naya. tp peh tu aku terpikir..sebab byk pulak kepelikan dlm berfesyen yg aku nampak lately nih. adakah aku yg buta fesyen @ aku tak cukup vogue? owh..tidak..kira aku lameee la sgt kannnn

6] remember pakcik yg aku cite photojournalist tuh? dia mmg dikenali sebagai kedekut. tp semlm pagi, dia kasik aku pau, tghari kasikan karipap n cucur udang. n nih..pagi2 nih...baru kejap tadi..dia letak atas meja aku ketupat, lemang n rendang daging...adehhhhhhhhhh. apa makna semua ini..aku mmg pk mcm2 la kan..tp kak zu pesan, rezeki jgn di tolak tapi sebelum makan, bismillah, doa makan, selawat, ayat kursi, jgn lupe...hahahhahahah. ramainyela pakcik2 kat sini nak ngorat aku..(hah! perasan)

7] rasa mcm nak balik kampung la..ingat kat mak hari2. seronoknya kalau duduk penang

2 comments:

Hambali ® said...

hohoho memang best dok penang
haria penang !
la ni aku keja di pej SUK penang @ komtar
memang best siot ....
makanan yang besttttttt
tak mcm kl

nizan zakaria said...

adeeehhhh
mmg la best yg HAMAT kalau dpt duk penang
hilang serabut kepala ..