Tuesday, November 20, 2007

cerita balik kampung

penah balik kampung?

tetibe hari ni nak cite pasal journey balik kampung.

kampung aku ada dua, umah opah kat kg teluk buloh, hutan melintang, perak umah nenek pulak kat seksyen 17 damansara, petaling jaya. sedangkan dari hari pertama aku beranak sampai beso, mak bapak aku (aku la jugak) duk kat kepala batas, pulau pinang.

so, just imagine setiap kali hari raya. mmg kena balik beraya la kan. tp, kalau zaman sekarang, ok la sbb ada highway, paling cikai pun, 5 jam dah bley sampai damansara. tp dolu2 mane ada highway...duh..amat tension sekali terperuk dlm kereta disebabkan jem la, accident la.. penah skali tuh, bertolak awal tp still sampai dah tgh malam. sb jem dan asyik ada accident jek..

apa yg aku nak cite kat sini ialah kesabaran mak bapak aku dlm melayan kitorg lam kereta. hahah. sume ada habit sendirik. kalau abg aku yg no dua, dia suka mengira..abis sume benda dia nak kira..kata mak aku, penah skali tuh dia kusyuk kira tiang lampu.kahkahkah..cube tuan2 kire berapa byk tiang lampu dari penang sampai teluk intan? abg aku yg sulung pulak suka kena2 kan org..nampak lembu je ..siap la sapa la yg nak dikenakan..kalau adik2 aku tak dek benda lain..bergaduh jek. sbb, rebut2 space lam kete..poyo la..

aku? aku ada habit gak..senang sangat jadik hijau. meaning, kalau jem lama sgt..kalau dah lama sgt lam kete..sure..for sure..aku akan muntah..mmg jenis lembik la aku kecik2 dulu..

tp lama2 dah pandai sket la.so, bila masuk uni, dpt pulak kat melaka..mmg aku sentiasa berdebar bila naik bas..jgn la lapan jam tuh aku muntah..jauh ooo dari melaka nak ke penang.sakit tongkeng..lenguh badan..

tp..skang dah tak heran, travel ke mana mana pun, insya allah tak dek masalah..sbb dah tau petua, kalau nak travel..jgn makan byk..telan air kosong jek.hahahhah

No comments: