Wednesday, April 09, 2008

sakit

*hanya untuk perempuan, kalau bukan perempuan, jgn baca [mcm la aku tau korg baca ke tak kan?]*

ptg semalam sakit perut. err...bukan sakit perut sebab tak makan @ cirit birit, tp sakit perut period pain.sakitnya, mak aihhh..tak yah la cite.

sebenarnya dah lama tak kena period pain nih. dulu-dulu zaman sekolah selalu kena. kalau kena mmg rasa mcm nak menangis. mana tak nya, duduk tak sedap, baring tak sedap, berdiri pun tak selesa. seriesly, position yg best kalau period pain adalah menonggeng @ sujud. baru rasa lega sket. tp takkan nak bersujud dalam bilik darjah kan?

masa kat uni, sekali sekala je dia datang. tp still buleh tolerate lagi rasa sakitnya. aku tak sure sama ada rasa sakitnya dah kurg, atau aku dah imune dengan rasa sakit tuh..

n now, dia dtg balik. kalau tgk muka aku mmg akan pucat gila, perut rasa sengal, nak bernafas pun susah..pening pun lain mcam. so smlm,lagi banyak aku merapu dari jadik diri sebenar. nak tido pun susah smlm. sbb perut sengal, rasa loya nak muntah..tp aku abaikan..n pejam kan jugak mata..hahahha, last2 tido jugak.

bila aku period pain, mmg aku jarang telan ubat. masa sekolah, kalau dah tak tahan sgt, aku belasah telan coke satu tin.muhahahhaha. mmg lega la lepas tu. tp sebenarnya tak elok kalau waktu2 macam tuh telan benda2 byk gula, ape lagi air bikarbonat, mmg carik nahas la..

last year, zufa ajar telan pharmathon..mmg ok. tp lepas telan, aku akan tido senyenyak2nya. haih..kalau kat ofis, bahaya tuh.kang tak pasal2 bos aku kata aku malas..makanya, skang nih, kalau sakit aku tahan kan aje la..telan air kosong berbaldi baldi..huh! naek kembong perut aku nih.

pagi tadi still sakit lagi. ada akak sini ckp gaya aku mcm org lam pantang. siot jek. dia tak tau ke aku tgh tahan sakit, mcm2 diorg describe aku. tp one of my fren ckp ada ubat baekkk punya. kawen, n beranak, sure tak dek lagi masalah period pain. cheh! terima kasih je la..buat masa ni, ubat tuh, tak bley di applikasikan lagi. sekian terima kasih!

No comments: