Tuesday, April 01, 2008

berfikir

last nite, tertonton satu movie
'the wheather man'
heronya nicholas cage
agak busan, tp ada something yg buat aku tgk jugak citer nih

sedikit sebanyak
hero ni senasib la dengan aku
hidup tunggang langgang, tak dek achievement, pokai, loser in the making
melainkan, dia punya gaji annually 240k
n even dia dah divorced with 2 kids, but, at least, he used to (married)

problem dia ialah
dia tercari2 hala tuju hidup
mcm2 usaha dia buat untuk betulkan keadaan
kalau buleh dia nak baek balik ngan wife dia, amek berat pasal anak2
tp dlm macam2 usaha, lagi mcm2 dtg timpa
1]bapak dia (a well-known) di diagnos ada penyakit lymphoma(aku belasah je eja ni) mmg dah nak mati la
2]dan dia mmg sentiasa di benci dgn public(he is a public figure)
hari2 mesti dpt 'hadiah'
3] n byk lagi la

kesudahannya?
tak payah la di ceritakan
walau pun dia tak dpt semua yg dia nak
but, at least dia tak lagi di keji oleh public
decision dia ubah tempat keje
buat org respect
in fact, it is 1.2m untuk satu tahun. sangat bernilai!
akhirnya, dapat jugak dia ubah hidup dia, up to one level, bila org respect dia.kagum dgn dia.at last n at least...

huh! dalam keadaan aku yg mcm nih, aku berharap sgt aku dpt jadik mcm dia. ada something yg datang dan ubah hidup aku nih. at least, sikit. tp, suddenly, aku pun teringat, mana ada benda yang datang bergolek!

No comments: