Thursday, December 27, 2007

pelik tapi benar (eh?)

perkara perkara di bawah adalah yg pelik tetapi benar. dan ada jugak yg memang tak pelik tapi mmg benar. kesimpulannya mmg benar2 belakee

1] for the first time ever i addicted to japanese drama. tapi bukan yg melo-drama (ade ke istilah nih?) atau drama chenta chenta. tetapi adalah drama pasal budak sekolah. almaklumlah, dvd provider adalah chegu sekolah. tp yg lebih nyata aku suka sbb ada shun oguri yg macho, ko-ol, hensem, kelakar owh, mmg jejaka idaman aku. dlm masa beberapa hari ari tuh, 2 dvd dah aku abiskan which is memakan masa lebih dari 10jam untuk satu dvd. hanazakari no kimitachi e dan satu lagi ape tah. see, i am able menyebut japanese dengan lancar sekali. gambate!!!!!

2] untuk tahun 2007, aku tidak berjaya menunaikan sembahyang sunat raya waima untuk satu rakaat pun. dehh.. takpe 2008, panjang umur ada la rezeki aku

3] eidul-adha kali ini adalah sessi hanizan berjumpa+menziarah+dan beramah mesra dengan keluarga biras2 dan ipar duai nya. wahhhh hebat bunyiknya. tak la, dah aku diusung oleh mak bapak aku ke umah besan besannya.(di ulangi besan besan) so, menjadilah ayu hanizan untuk seketika, dengan senyuman indah mesra.. hahahhah

4] ye, untuk sesi cuti kali ini jua, hanizan terpaksa menjadik tukang masak terjun di sebabkan mem besar yang sebok melayan tetamu dan jugak tuan rumah sendirik (bapak aku la...dia kan sebok sokmo)

5] dan..mulai saat ini atau selewat lewatnya esok atau minggu depan, job hunting akan bermula semula. dun ask me why (sebab ada certain benda, alasan atau sebab bukan perkara utama)

6] sekarang ini..waktu 630 keluar rumah kelihatan seperti agak sunyi dan ini sedikit sebanyak membuatkan daku merasa amat cuak. just imagine ketika train di taman jaya pun keadaan luar masih gelap, apetah lagi di datuk keramat. oleh itu, kawan kawan, silalah mendoakan keselamatan saya, selamat pergi dan selamat sampai. thank you!

7] 'kalau padi, katakan padi, tidak hamba tertampi tampi, kalau sudi katakan sudi, tidak hamba ternanti nanti'. yes, i'm serious when i'm saying that!

No comments: