Tuesday, December 04, 2007

oh lelaki

aku rasa, sedikit demi sedikit aku telah mendevelop rasa trauma @ fobia @ (dan yang sewaktu dgnnya) terhadap kaum lelaki. no, it doesn't mean that i hate them, but i'm just afraid in term of 'kepercayaan'. yes, that is it. dalam mahu memberi kepercayaan kepada lelaki, itu yang ditrauma kan.

why i said so?

ini adalah kerana lately ini aku sentiasa di hidangkan dan disampaikan dengan kisah2 ke'durjana'an lelaki. dan yg membuatkan aku hilang semua gambaran kebaikkan terhadap lelaki adalah apabila kisah kisah (i repeat kisah kisah > meaning bukan satu tapi lebih dari satu) tersebut adalah berkaitan dengan lelaki yg sebelum ini portray dan aku pun nampak sendirik baik, sopan, budi bahasa, hormat org tua etc etc..which i always 'assumed' yg lelaki mcm inilah yg boleh diharapkan dan betapa beruntung nya wanita wanita yg berjaya memiliki lelaki sebegini.but then, all those kindness or good things hilang dan disentap macam tu je bila lelaki lelaki ini dah menzalimi (mental or even fizikal) wanita. mayb kemarahan aku tak sangat kalau lelaki tuh hanyalah kawan @ bf but, mereka adalah suami. suami yang dah berjanji dalam akad, suami yg sepatutnya memimpin, menjadi petunjuk, membimbing, dan semua yg bagus dalam hidup seorg isteri. tp sebenarnya hopeless!

sebelum ni aku cuma tgk dlm tv or even baca kat mana mana artikel pasal benda2 macam ni. sekurg2nya kalau mcm tuh aku hanya dgr dari sebelah pihak (yg menulis) mayb org yg menulis itu pun ada salah dan silapnya. tp bila org yg kena tuh kawan baik aku sendiri yg aku kenal lebih lama dari lakinya kenal dia, dan aku sendiri tahu kawan aku tuh mmg tak ada silapnya, aku jadi betul2 sedih dan marah.

ada org nasihatkan aku supaya jgn terbawa-bawa perasaan mcm nih, it is because ramai lagi lelaki yg baik dan buleh dipercayai out there. yes, almost all taken, but, they are still there, mungkin belum jumpa atau mungkin aku yg terlepas pandang.but, it doesn't help me much. the feeling growing even fast. which i know this is not good.

so, now tell me, where are those?

but, soalan nih lebih penting

'what kind of man should i TRUST?'


p/s: to ayin, jgn risau, aku dah baca dan cuba memahami ayat 36, yaa-sin. dan aku sentiasa menyakini ayat Allah. thanks for the advice

No comments: