Tuesday, March 24, 2009

skrip cerita yang stereotype

lepas balik kepala batas, seperti sudah menjadi lumrah untuk men'jot' down apa yang i observed and experienced. dah jadi habit nampaknya.

1/ masa kat kompleks kailan, tunggu bas ke bagan, terserempak dengan seorang ayah in early 40s menghantar anak lelaki nya nak naik bas balik asrama. dari riak muka pakcik itu, nampak sangat tinggi harapan dia terhadap anak dia. yelah dengan baju yang biasa biasa, seluar yang comot2, selipar buruk dan naik moto buruk, mmg la lelaki itu amat berharap anak yang dihantar tu dapat jadi someone yang menjadi. yang bila dah besar nanti boleh diharapkan untuk jaga apa yang bakal ditinggalkan.
pakcik tuh tunggu sampai bas datang, bersalam dan bit farewell to his son. i bet, tak jauh mana sekolah anak nya. tapi harapan menggunung yang dia letakkan atas badan anak kecik dia tuh..tuhan saja yang tahu. dari cara pakcik itu, sedikit sebanyak kita pun boleh sedar semua parents mmg macam tuh. menharapkan yang paling baik untuk anak anak. dan semalam kak aza sedarkan i lagi bila dia kata.. '..parents akan berfikir pasal anak anak sampai mati. walau pun anak anak tuh dah belajar pandai, berkerjaya, dah ada family sendiri but, diorg tetap akan berfikir, bahagia kah anak anak itu. andai dia rasa anak anak tuh bahagia, dia pun akan tumpang bahagia. sampai mati zan, parents akan fikir dan ingat pasal anak anak..' oh god.. i'm not yet in that situation, i never think of that..never realized about that.

2/ i spend almost three hours di tepi pantai last sunday with net n cukin. we talk about almost everything. what we feel, what we think and what we exactly want. it is difficult to understand other people. and it is, also, difficult to understand ourself. nampaknya seperti angan angan untuk membina cottage di puncak cameron highland dan berkebun bunga ros dan strawberi di keliling cottage semakin hampir menjadi kenyataan. huh! kasihankan diri sendiri...

3/ sudah bertahun tahun tak main layang layang. rasanya menghabiskan masa petang dengan menaikkan layang layang di tepi pantai bersama sama orang lain who are perfectly strangers adalah bagus juga sebenarnya. mungkin akan dilakukan pada trip yang akan datang. melihat layang layang meliang liuk naik dan terbang mengikut hala angin sungguh dan amat mengasyikkan. leka jadi nya. bukan. tidak mahu menjadi layang layang. lebih rela menjadi sebagai sekarang, tiada yang mengarah, dan tiada yg di arah.

4/ setelah bertimbun timbun nasihat di gathered kan, i almost come to my conclusion. on what am i supposed to do, and what am should do, and on what am want to do. the conclusion? let it be like it be. (faham ke?) akan biarkan seperti biasa. sampai masa, truth will reveal. jgn risau. saya sudah biasa dengan keadaan sekarang. hati saya sudah kuat. hati dan otak saya sudah di setkan. maaf kepada yang kurang setuju. bukan apa, saya kurang setuju dalam membuang benda yang tak digemari. kadang kadang, saya suka menyimpan barang. mana tau, berguna nanti. erm..betul, jangan risau. saya yakin saya dapat mengawal keadaan dan perasaan.

5/ tak pernah mengucapkan terima kasih secara terbuka. and now i feel like i want to. thank you so much for everything, for advises, support, guide, opinion, suggestion, prayers and all. meant a lot to me and highly appreciated. thank you to ayin, meto, met, net, cukin, padil, kak aza, kak azu, linda and hanim. thank you for your ears. tak penah dapat telinga macam korang..

ok. sudah. semua dah jelas. saya hepi sekarang.

4 comments:

mama aqeelah said...

terharunyeee aku!! hikhikhik.. :D

nizan zakaria said...

gatai.
tu tgh blushing la tuh.
nyampah!

Ku Murni Ku Izhar said...

sama-sama kasih....!

mama syaza said...

telinga i tak de cuping, bkn tak bercuping, tpi yg bersambung tu..tak berapa nak capang (kira takde la penyabar sgt)..selalu gatai2 telinga.. resdung kot.. agak2 pekak skit sbb masa sekolah byk dgr walkman kot.
hmm conclusion. mmg susah kot nak carik telinga cam i..
wakakaka..
anyway, sukahati u la.. (sila translate bahasa yg sopan skit.. semoga u suka hati/tenang/seronok...bleyyy)..hehe