Friday, October 19, 2007

patutla ...

patut la semalam sedih tak keruan tak pasal pasal.

1] semlm, balik dari kerja, aku angkat kain baju kat ampaian yg aku basuh dua mlm lepas (selasa malam), bukan takmo angkat hari rabu, tp sebab rabu hujan, kekainan aku tuh macam sejuk2. so semlm masa angkat, ada benda yg hilang. bukan satu, bukan dua, tp tujuh ok...mmg BAGERO la mangkuk hayun yg cilok kekainan aku..sbb smlm aku puasa + penat ngan keje yg banyak..aku pasrah dan redha je la. tp smlm sempat gak aku doa (aku tau, doa utk keburukan org tak elok ..tp tak kire) kalau BAGERO tuh curik sebab nak pakai sendirik, makanya sakit kulit lah dia. hanya akan pulih bila dia dtg mintak halal kat aku, kalau BAGERO tuh curik sebab nak jual kat bundle, maka tak berkat la dunia akhirat dan kalau BAGERO tuh curik untuk nak bomoh kan aku.. aku doa, sakit tuh kena kat dia.. amiinnnnn. nasib la, aku doa pas semyg, pas baca yasin, aku puasa lak tuh, aku teraniaya...mintak2 makbul. lantak la kau BAGERO!

2] dan semlam 18 oktober..ala, nape aku lupe. ingat pun masa tgk tiket rapidKL yg besar dan terpampang tarikh tuh. tp tahun nih tak dek pulak arwah dtg dlm mimpi aku mlm2.. mayb sebab tu aku lupe. tp smlm aku dah hadiahkan yasin untuk dia. walau pun dah 11 tahun, aku still doa moga dia ditempat yg baik kat sana, dan dia maaf kan dosa aku kat dia.. ape ade ngan semlm? smlm genap 11 tahun arwah faidz meninggal. aku penah citer salah aku kat lm blog nih.. carik la kalau nak tahu, aku malas nak link

3] dan aku lupa lagi.. ari tuh 5 Syawal besdey aku kalau ikut tahun islam. 5 syawal 1400. owh, kalau ikut tahun islam aku dah 28..lupa nak wish untuk diri sendiri.

mmmmm. patut la semalam tak keruan. rupanya ada benda yg jadik. tp takpe, aku kan macho..mane leh cenggeng2. tak seswaiiiii

2 comments:

Alam Setia said...

Selamat Panjang Umur di Tahun Hijriah

nizan zakaria said...

ohooo
mekaseh2
hehhe