Wednesday, October 03, 2007

oho..dahulukan perut eh

semalam, berbuka di hartz, times square dgn aniza n ayin..
dari kul 6 beratur, 630 baru leh masuk..
seperti biasa, akan full house dan ada yg tak dpt masuk.

once dah masuk, semuanya(org lain) menderu2 pegi amek makanan
yg aku jakun sgt, semua nya amek byk2, sampai penuh meja memasing.
aku mmg pelik sbb nampak macam diorg nih dah lapan tahun tak makan..
sbb dah ramai sgt org beriya riya berebut makanan, kitorg bertiga settle down dgn buah n salad..sahaja.

then, berbuka pun makan la ape yg di amek duluh. compare ngan org lain yg pulun melantak ayam beriya2..

skali aniza n ayin pun bergerak lah untuk menunaikan solat maghrib..so, aku pun ditugaskan untuk menjaga meja..

sampai lah aniza n ayin balik dari sembahyang, aku tgk org lain tak gerak pun dari meja diorg..kali nih dah tak pulun makan, tp pakat pulun amek gambar pulak..aku pun pelik la kan..tp takpe mase tuh baru kul 8, then masuk 810, masuk 820, masuk 830, masuk 840.. pun org2 lain tak gerak pun..aiseh, aku mula la pk2 buruk..diorg nih tak sembahyang ke?

bila dah 850, majoriti gerak balik ... baru la angkat bontot..n terus la balik, kalau g surau pun, maghribnya ade lagi ke?

kesimpulannya ialah:
1]sempurnakah puasa kalau tak sembahyang 5 waktu?
2]bukan ke rukun islam, sembahyang tuh dtg dulu sebelum puasa di bulan ramadhan?
3]apa makna puasa kalau tak sembahyang?
3]apa makna kerja gaji tinggi2 tapi tak sembahyang?
4]apa masalah org islam yg tak mau sembahyang?
5]masa nak makan berebut2, kenapa tak berebut2 untuk sembahyang?
6]jgn jgn jgn aku jadik mcam diorg tuh na'uzubillah

kawan2 ku tersayang, jgn la korg jadik macam tuh ok...walau ape pun yg jadik, susah macammana pun, sembahyang tu jangan lupa ok? baru berkat semua benda..

No comments: