Thursday, May 03, 2007

tatkala menghayun2 kan kaki sementara menunggu ERL di Putrajaya last night, aniza came out with this idea. nak tulis activity dia untuk sepanjang minggu dari 26 April sampai 2 Mei 2007. and, dgn tak malunya aku pun nak tiru jugak la...

26 April 2007

lepas tgk upacara pertabalan agong, aku n met temankan 'org yg nak kawen' g jln TAR untuk servey/beli perkakas buat bunga telur. just imagine dari kul 12 sampai kul 6 ptg, bukan setakat bunga telur org tu, siap ngan kitorg pun dah buleh imagine nnt nak buat macam mana.

malamnya 'org yg nak kawen' itu, telah membuat satu prototype bunga telur. jengjengjeng, aku lah consultantnya..mcm2 la kan aku komen....

27 April 2007

aiseyman..dah bes2 cuti, kena keja lak hari nih. tp takpe hari jumaat, break nya lama. mlmnya g carefour n mkn char keow tiaw kat NZ..besss

28 April 2007

hari ini, berjalan2, mkn2 dan cuci mata di midvalley.. sambil layan baskin..bestnye, nak nak ada org bayar pulak tuh...

mlm, aku telah diberikan kepercayaan untuk membentuk reben bunga telur.. uish, tak sangka buleh harap jugak keras tangan aku nih

29 April 2007

hari bunga telur.. bukan setakat reben jek..lain2 pun dah pandai buat. konfius pulak aku, sape yg nak kawen sebenarnye nih

30 April 2007

minggu baru..diakhir bulan.. once aku punch in jek, baru aku teringat, ari nih turn aku jaga kaunter a.k.a jadi receptionist..duh... malasnya nak tgu kat depan ni haaaa..

1 Mei 2007

mmmm hari ni pun tak dek ape ape aktiviti.. melainkan sambung tolong 'org nak kawen' buat bunga telur. lepas zohor.. for the first time ever, aku mencuba resipi baru..yg dinamakan cekodok tauhu..mmm not bad la.siap aku tukar2 tambah tokok benda2 yg tak patut letak, yg ada pulak aku tak masukkan kan. komen aku, buleh la kalau aku nak kata...'mmmm sedap la jugak'. gambar takdek sebab aroma nye yg semerbak itu, tidak mampu menahan dari terus dimakan sebaik masak..(sape kata aku tak dek buat ape ape kalau duk umah?)

2 Mei 2007

hahahahah. hari ni g melawat kandang kambing..( itu yg aku ingat?) tak la hari ni temankan 'org yg nak beli rumah'. mcm2 aku belajar sepanjang hari. termasuklah erl transit yg lebih murah kalau stop stop, pasal jual beli umah, pasal 'hari pertama bertentang mata' (keji tau!), pasal kutip duit syiling kat mesin tiket, mcm2 lagi la...seronok betul betul

all in all, takde la poyo sangat minggu aku nih, dan untuk hari nih, 3 Mei 2007, hari bekerja, mulakan hari dengan menjumpai satu ulser di dalam mulut, dia parking baik punya betul2 kat besi aku, so.. pedih la kan bila berlaga...tp takpe.. hadapi segalanya dengan senyuman :)

'..kenape nak mengharapkan langit biru yang tinggi sedangkan rumput hijau yg dipijak lebih bagus, siap buleh bagi embunan pagi diwaktu pagi lagi...indahkan?'

2 comments:

aniza said...

suka nye dia dapat bertentang mata. 2 mata ke 3 mata ek nizan.

apa² pun, i wish you gud lak :D

senang esok kalau aku nak aqiqah

nizan zakaria said...

debe mu! aniza