Monday, May 05, 2008

saya amat down

bila baru rasa hati nak bahagia, tiba2 bahagia tu terbang *plup* ... hilang...
rasa macam nak meraung bagai org gila..

1] aku dpt balik borg appraisal aku hari nih. lepas bos nu 1 buat dia punya penilaian. n, ranking aku nu 3 dari 4. aku mmg tak target nu 1 sbb aku tau aku tak best sgt, tp bila aku tgk yg nu 2 tu .. aku mcm nak pegi serang bos aku tanya kenapa dia layak nu 2 ..aku mmg jarang yg teramat jarang nak pertikai kan ranking aku, but, aku mmg betul2 tak puas hati. sbb yg lagi dua officer nih dah la baru, selalu EL, MC, yg sorg tuh baru keje dua bulan, bersalin, pantang dua bulan, n baru sebulan masuk kerja balik..maknanya dia jek evaluate keje 2 bulan tu jek..yg sorg lagi masuk bulan dua belas, konfem pun belum, keje dia ..aku pun tak nampak apa keja dia..
aku mmg tak rasa aku bagus, tp bila mengenangkan yg lagi dua tuh...

2] board of member office nih berbalik pada asal, siasatan punya result dah kuar, dan yg paling atas yg cuba digulingkan dulu dah dapat balik tampuknya. makanya apa2 result management baru dibatalkan..as a result, SABTU keje balik!..mmg betul2 aku nak menanges. sakit hati..bukan apa, kalau dia tgk balik kebajikan staf kat sinih, mmg la tak terbela..plis la..respect org lain..sekurang kurangnya

3] aku rasa amat menyesal tak pegi walk-in intebiu bank rakyat wiken lepas. sbb aku ingat aku still boleh maintain keje kat sini. aku ingat nak gain experience lebih sket kat sini..yg paling aku kesal sbb ada org buleh arrangekan supaya aku buleh dpt, dan yg paling best kalau dapat, mmg dpt kat penang atau butterworth..tp nak buat mcm mana.aku dah melepaskan peluang yang terbuka luas seluas luasnya.mmg Dia nak aku sabar lagi kat sinih.

4] dan..bahagia di hati yang baru aku angan angan kan, bagai di bawa angin lalu. sudah letih aku berharap, sampai masa sabar akan hilang jua ..

..biar aku sendiri yg menjaga hati..

1 comment:

Alam Setia said...

sabar-sabar banyak bersabar