Friday, August 24, 2007

tetibe mlm semlm masa tgh asyik nonton, kuo iklan raya. haih.. baru syaaban, dah ada iklan raya..sabo je la. tapi being a budak yg mmg suke hari raya.. gua terus teruja dari berfikir tentang hari raya.

so, meh kita buat checklist untuk raya rahun nih :

1] baju raya
zulfa ckp, baru raya gua dah siap. yea! next month balik appointment gg, leh la amek dan akan bwk ke jln tar untuk belikan tudung yg matching *wink*

2] kueh raya
dlm 2 minggu lepas, gua dah order sejenis beskot kat ofis nih. hehehehh. since, org umah tak mkn sgt beskot2, n lebeh kepada jajan, so maybe akan order jajan kat tokei krepek's batu pahat.

3] cuti raya
haih..part ni la paling sedey. gua keje tempat baru, peh tu, antara my job scope is dealing with money market every morning. meaning setiap pagi kena buat instruction ke bank. i.e mmg tokleh tgl la unit nih. so since unit n department nih 95% dah kawen, so org bujang kena stay ofis. makanya budak baru ni la yg kena...so cuti sampai mana yg kerajaan malaysia bagi je la...sedey la kannnnnn..so jgn terkejut nnt by 4th raya, gua dah keje..sobsobsob

4] duit raya
mmmmm mmmmmm mmmmm tahun nih kena tambah bajet since tetibe jek anak sedara bertambah 2 org..tp takpe baby mane leh pegang duit byk....

5] aktiviti masa hari raya
gua nak soh utazah noriza, zulfa sama nurzaid untuk meng'open' table untuk makan ramei2 pada hari raya kedua..gua cuma nak pikir mcm2 jenis menu untuk dihidang kan..hahahhah

6] pose ganti
ahaks! part ni takkan lupe punya... ingat la. but, gua tak dek masalah since syawal duluuuuuuu lagi dah siap berganti. hutang no more ;) clap clap

hikhikhik. ini latest check list. bila tengok2 balik, teruk eh, kalau org yg baik-baik, sure diaorg punya check list ialah.. camne nak habiskan khatam quran, camne nak make sure terawih penuh, mana penerima2 zakat yg dia nak bagi.. but, aku, sume duniawi..

hahhahahahhahah

nak buat mcm mana, aku macam nih. tak la baik sgt ponnnnnnn

nway, marilah bergumbira di hari raya. thank you!

2 comments:

afidalina said...

wahai nixan, bersyukurlah anda beraya bersama ahli keluarga dan teman2 tersayang.. tidak sepertiku yg sudah 2 tahun tidak kepulangan!! huwaaaaaaaaaaa!!!!

nizan zakaria said...

uik
relaks la
lu tau tak, gua teringin tau nak experience raya kat tempat lain.. bukan apa, sj nak rasa ..
nanges ke tak...hhahahahhah