Tuesday, July 03, 2007

miaatun

sejak bekerja di daerah sini .. apa yg buat saya suka ialah :

1] kecuali ahad, hari2 saya dengar azan subuh dari masjid depan umah
2] kecuali ahad, hari2 saya dengar imam baca macam2 surah masa jemaah subuh
3] kecuali ahad, hari2 saya dengar jemaah mengaji selepas jemaah subuh
4] tiap2 hari ahad, kecuali hari lain, saya berpeluang dgr kuliah subuh dari masjid depan rumah
5] tiap2 hari kecuali hari ahad, saya masih buleh mengharung suasana dingin waktu subuh tanpa terlalu byk asap kereta
6] tiap2 hari kecuali ahad, saya dengan amannya berjalan ke lrt, selain sebagai satu senaman, mcm2 saya boleh tgk, kebanyakkannya mengajar saya bersyukur menjadi saya
7] tiap2 ahad, saya akan berlari2 di tasik titiwangsa, selain mengeluarkan peluh, saya menikmati keindahan alam ;)
8] sejak kerja di daerah sini, saya tahu apa itu rindu
9] org2 di daerah sini, kebanyakkan mukanya 'bersih2' belaka
10]bila bergaul, bercampur dan di'jaga' oleh org yg majoritinya berumur, fikiran, tindakan, perkataan, pemakanan dan segala macam benda saya juga turut berubah..tak percaya? kan dah guna 'SAYA' ..

.. saya sayang diri saya sekarang.. dan akan terus sayang!

No comments: