Friday, June 08, 2007

updet utk 5 hari yg pertama

those are my observation for 5 days :

ofis
1. ofis ni tak dek cafeteria, tak dek water cooler, tak dek pantry. so mkn tghari kat bangunan tabung haji luar ..so, hari2 aku bawak air botol dari umah
2. ofis ni jadual dia pelik sket. start keje 8 pagi sampai 425 ptg. kul 9-10 adalah waktu brekfes. tp stgh jam je sorg, kalau start kul 9, kul 930 kena buat keje balik

my department
1. finance dept kat sini besar. but my unit, ddk sebahagian ngan akaun unit..tingkat 5 sebelah ngan HR
2. dlm bilik nih, banking+akaun, aku jek pompuan yg blom kawen, ada lagi 2 lelaki yg belum kawen..
3. termasuk my manager, sume sekali 16 org kot. but half of them adalah org atau berkahwen ngan org melakeeeeeeeeeee.
4.hebat jugak org kat sini, setiap org ada pc dan PRINTER sendirik. tak mcm ofis lama yg kena share

masyarakat sekeliling
1. my bos, sempoy...dtg keje merempit n suka pakai sport shoe jek..
2. my staf ada 4 org, 3 pompuan n sorg lelaki. yg lelaki nih, sampai skang aku tak penah jumpa. ada masalah la mamat nih..adoi!
3. diorg punya disiplin tip top. kalau pukul 2 abis rehat, pukul 2 la dah start keje.pastu mmg buat keje la..sambil borak sket2. aku nak ym pun serba salah
4. budaya berinternet sambil bekerja...tak PERNAH berlaku
5. sampai ke hari nih, aku tak pernah dengar diorg nih mengeluh pasal keje. skrip 'ala....baru isnin' @ 'yea! esok dah jumaat' @ 'malas nyeeeeee nak buat keje' tak pernah aku dengar kuar dari mulut diorg

keje aku
1. as i mentioned before, keje kat sini mmg akaun la, buat bank recon, ada involved ngan money market, interest sana sini...
2. sampai hari nih, baru berjaya buat money market jek. tu pun part call2 bank. report nya dah penah buat sekali, tp belum cekap lagi
3.selain tuh kena jugak deal ngan perihal cheque batal, cheque kuar, cheque terima dll

mmmm .. setakat ni itu je la. pada aku, setakat lima hari nih, aku suka la keje sinih. sbb, environment nya bagus, orgnya baik2, tak sombong ngan rajin mengajar ..

ape lagi ehhh

owh, ye tak ye

untuk my bapak hj zakaria bin mat amin and chu yah nur amirah zakaria (6.6) n bapaknya ba'atun zainur rijal zakaria (2.6) slamat hari jadi..moga murah rezeki..dan kaya raya..hikhik ..

2 comments:

aniza said...

nape tak citer pasal hussein onn??

nizan zakaria said...

owh.. hussein yg comel tu eh??
nnt la