Monday, June 18, 2007

last saturday, aku mimpi yg some one telah berjaya pregnant, kembar tiga 2 lelaki sorg perempuan. but, i can't even remember siapakah org nya. but, masa tgh kemas2 umah my fren dtg umah, she used to be my hosmet during zaman mude2 and she announced yg dia pregnant! (for the third time) then baru i realized yg adakah mimpi semlm ada kaitan ngan minah yg seorg ini. but, benarkah? kembar tiga.. i tell u dia tak mo.. but, my met ckp betul la 3 , dua lelaki sorg pompuan.. maybe this coming baby will be a baby girl since dia dah beranak 2 superhero.. she q happy then. ye la, sanggup ke makcik keremping nih nak jage 3 sekaligus plus 2 yg dah sedia ada.. hahahhahah makin keremping la kau kannnn..so, fret not, just pray for the very best for you dear..

this week will be my third week here. untuk itu antara yg dah berjaya di buat ialah daily money market. benda nih dah buleh digest sket2.. i hav to maintain a good repo with all the bankers. and kena fokus lebey especially during tranmitting instructions..dah tokleh main2. everything kena clear betul2.. kalau tak silap lagi macam hari tuh which accidentally ter'transfer' salah akaun, and it involved such a couple million ringgit then. pucat makcik masa tuh. then last week kena siapkan bank recon, td baru jek my BIG boss call (thru the intercom) untuk discuss bout next actionsssss should be taken by me before the year end (june). tak dek ye istilah mengadap di sini. MENGADAP adalah WASTING TIME! so diorg sume by phone call jek... uish selamat la jugak kan.. sebab tak nampak expression muka.. hahhahah

last saturday jugak, adalah hari bekerja di sini.. sedih jugak la kan bila u hav to catch the 636 saturday morning lrt and berebut ngan mat n minah indon. kalau hari lain ada jugak la mak cik2 gomen WP1 and budak sekolah.. bila balik ingat nak jugak kuar. tp dah penat.

xtivity yg dah lama tak di buat(jogging n aerobic), nampaknya dah mula nak di hidupkan balik. semata2 nak motivate kan diri, aku dah tak pakai my old and buruk pink sport shoe, instead of that, i terpaksa pakai my kasut travel yg ringan, so lebih senang untuk berlari..nampaknya antara first thing yg akan aku beli once aku dapat gaji nex month adalah sport shoe yg ringan. i admire FILA for jog. aku nampak ari tuh kat FILA Megamall pinang, dah la tgh 70% less hari tuh, menyesal tak angkut. takpe nnt balik buat gigi buleh la aku angkut sepasang..kehkehkeh...

mmmmm.. bila aku fikir2 balik, dgn daily routine aku yg start as early as 530 n aku tido jam 1030, dan dgn saturday bekerja... i think i should plan something for my self supaya aku tak gila dan tak mati kekerasan akibat routine yg sama dan kebosanan. kena jugak berfuye2 ok! lagi aku takut bila org2 kat sini mudah bebeno dpt darah tinggi sbb pressure keje yg melampau. dem! aku muda lagi, kawen pun belum.. takmo la ada benda2 gitu jadik kat aku..takut siot!

2 comments:

afidalina said...

nixan?! ada blog? hehe..i link ekk?

nizan zakaria said...

duh..kaget nih
sila lah meng'link'
gua tak kesah beb!
camne la ko jumpa blog aku nihss...