Friday, June 01, 2007

ape eh?

tanya sorg kawan mlm tadi ..

'ape rasanya eh kalau nak tinggalkan j***?'
kawan gua nih buleh jwb.. 'entah, rasa la sendiri..' (poyo laaa)
tp betul jugak la kan.. mane tau, kena la rasa sendiri

dah 3 tahun 5 bulan kat sini, mmg la ada mcm2 cerita
dari awal program belum mula sampai ke keadaan huru hara, masalah sana sini, sampai la sekarang bila keadaan dah buleh dikontrol sikit.. aku experienced segala-galanya. just imagine bila u mula2 keje, tak tau ape2, tak dek experienced apa2, alih2 u kena buat byk benda yg belum set up dalam masa yg amat limited. dpt pulak bos yg suka ngelat.. i bet kalau u tak nangis berdepan dengan sume nih, may be u bukan org kot. itu belum kira lagi yg kena marah, kena hentam dari setiap penjuru.. sampai satu masa, bos sendiri pun tikam u balik dlm miting, dah la dia yg create masalah tetibe dia pulak tambah kuah.. sakitnya hati tuhan saja yg tahu..
dekat sini jugak aku tau manusia tu ape. ada yg dengki, tamak, khianat tp ada jugak yg baik hati, ikhlas dll. macam2 aku belajar kat sini. belajar ape tuh sabar, yakin dlm buat keputusan dan berani. kalau niat kita betul, insya allah takdek ape yg akan salah.kan?
so, untuk semua yg dah banyak menolong dan membantu terima kasih byk2.. ilmu yg diberi akan digunakan sebaik mungkin sampai akhir hayat nnt. pada yg dah buat macam2 kat gua sampai gua sakit hati, nangis2, terima kasih jugakk.kalau korg tak buat macam tuh, gua tak tau pun benda tu salah n org akan sakit hati kalau gua buat benda tuh..takpe, gua tak dendam ponnnn..gua kan baik hatiii *wink*
untuk yg masih di sini, terutama yang masih dlm status sambilan.. jangan risau, kita doa sama2. moga kita akan dpt nnt. takpe, rezeki kan ada di mana2, kalau gaji riban2 tapi tak berkat, tak ok jugak kan????? buat keje elok2, kita bukan kerja je, tp kita berkhidmat untuk membantu org lain ..kerja tu kan ibadah, bukan untuk carik duit jek ..
ape ape pun.. hidup mesti terus.. kena berani, kan? kan?
senyum sket ;)

No comments: