Tuesday, April 24, 2007

bersangka baik lah hanizan ..

siapa sangka org yg paling aku marah dan benci dan maki suatu masa dulu, hari ini terlalu suka untuk membantu aku ..

dan tiada siapa menyangka org yang aku tak tegur untuk suatu tempoh dulu, adalah org yg membuat tindakan segera untuk menolong aku pagi ni.

nah!

nikmat Allah mana lagi yang mahu engkau dustakan?

* dah mentioned byk kali kan dlm ar-rahman? (encik munir, dah betul kan, tq)

untuk puan khalijah khamis a.k.a kak jah, terima kasih banyak sebab dengan segeranya call somebody untuk dptkan contact number somebody. semata2 nak tolong aku untuk apply post kat U***. dulu pernah satu masa aku tak bertegur sapa dengan kak jah. sebabnya aku marah dengan dia bila gaya dia macam kedekut ilmu. tp kak jah ingat aku marah dia sebab dia kan nak aku jadi mak sedara dia. ape ape la...

dan untuk encik saudagar singh, org yang paling aku tak suka dulu, hari nih dengan hati yang amat terbuka dan dengan relanya akan tolong aku apa yang termampu (dlm proses apply that post la..sbb mcm U*** tuh tempat lama dia kan..)

ini bukan soal dapat @ tak dapat post tuh, but, kesediaan dan kebaikan org, yang buat aku sungguh-sungguh terharu.


3 comments:

aniza said...

rasa nak nangis kan bila org yg terakhir @ takkan terpikir utk diminta tolong, hulurkan bantuan.

ko ada rasa nak cium 'merchant' tak??

nizan zakaria said...

cium tu tak dek la
melampau tu, aku pun tak selera ..
cuma setakat buleh bg kad 'thank you'

m said...

ayat tuh diulang2 dalam surah ar-rahman, bukan ali imran.