Saturday, March 01, 2008

umur masih panjang

kiranya umur aku masih panjang dan masih terpelihara dari mala bencana
kalau tak, mungkin sekarang aku sedang disoal mungkar nangkir
berdepan dengan 5 soalan bocor dan mungkin korang2 sedang nanges sebab aku tetibe di 'jemput'
kalau tak pun, mungkin aku sekarang lam icu, nyawa2 ikan.

hoh! seram ...

kisahnya
semalam balik lapo
konon nak g pasar malam jelatek, tp hujan turun agak lebat
so, makan kat damai je la

bila turun kereta, sebab aku tgk, met mcm senang je lintas jalan, aku pun melulu je la

tp.. tetibe aku tergerak tgk ke kanan, sekali ada van tengah laju meluru ke aku..
aku pulak sebab terkujat, terus stop sambil tahan tangan ke van tu suruh dia stop (ala2 polis trafik)

seb baik ..van tuh emergency break, aku selamat
tapi sebenar..

di sebelah kiri, ada crv hijau tengah meluncur ke arah aku..dan sebab aku tgh terpacak kat tgh2 jln, dia pun break agak lambat, dia dah tolak sket kaki kiri aku..

dengan menjerit 'makkkkkk..', buat kali kedua aku terkasima di tgh2 jalan dalam hujan yg agak lebat, kiri ada crv, kanan ada van.

jarak crv dengan aku adala seinci..dan jarak van dlm semeter..

uish..
cuba bayangkan kalau van n crv tuh bawak laju n tak sempat break, sure aku dah berkecai tgh jalan kan?

nasib aku mmg baik semalam ..

p/s: semalam layan bihun tomyam dalam keadaan lutut menggeletar ..

3 comments:

afidalina said...

Nizan! Bahayanyeee... lain kali lintas sama2 dgn orang..tak kesah aaa orang kita kenal ke x...sbb tuh yg taktik! hehe penakut gak.. but have to maa!! take care tau!

mama aqeelah said...

xsempat aku mintak ampun ngan ko kalo itu benar2 terjadi..huuhuhu..

nizan zakaria said...

afie:
masalahnya kan afie..masa lintas tu mmg tak dek org. tgh hujan ..
sebab tu meluru jek

ayin:
haaaa nampak sgt ko byk dosa ngan aku..
kalau jadi ari tuh, mesti mlm2 kau akan mimpi aku