Tuesday, March 04, 2008

parit

19hb ari tuh ada miskol dari nu 034***6859
bila rasa ingin tahu membuak2, aku pun call la nu tuh
operator yg jawab.
'terima kasih.anda telah menghubungi pejabat SMART, jabatan pengairan dan saliran..'

tp sebab line busy, aku tak dek la tahu sapa yg kol aku dari sana
terpk pk siapa kawan aku keje sana
tak dek rasanya ..

dan semalam
nu nih naik lagi ..

nixan: hallu.. (jawab syle gedik2 sebab aku ingat ayin, no ufis lebey krg sama)

aweks: hello, puan hanizan zakaria?

nixan: ye saye (ngaku je puan sbb bior le dia respect aku..hahah)

aweks: saya ** (aku lupe nama dia) dari SMART. saya telefon puan bagi pihak Puan Ratna. dia nak mintak konfemkan dengan puan berkenaan dengan ceramah yang dia nak kena bagi kat Hotel Hilton Kuching.

nixan: (sambil terpinga-pinga)..mmmm..ceramah ape ek?

aweks: owh, ceramah berkenaan dengan projek tebatan banjir di kepala batas. jadi atau tak?

nixan: errr..saya tak tahu la pasal benda nih. ,mane u dapat my number ek?

aweks: aaaa(dia pun dah start konfius) saya dapat dari puan ratna la. dia yg bagi nama dan nu phone puan.

nixan: owh ye ke.. sekejap ek...(aku pun tgk lagi skali nu phone. aku mati mati ingat ayin nak kena kan aku. tp aku teringat jugak mmg no ni la yg aku call tp dapat ufis SMART. lagi pun ufis ayin nu nye lain.)

aweks: mmmm puan, puan skrg keje ngan JPS Pulau Pinang kan?

nixan: aaaa tak. saya tak dek kaitan pun dgn JPS. saya rasa Puan Ratna dah salah org kot. macam ni la.. ape kata u refer balik ngan puan ratna, mintak dia semak balik, betul atau tak nu phone nih..

aweks: aaa ok ok. mintak maaf la puan..terima kasih

nixan: owh, takpe takpe. hal kecik je. sama sama

ahahahhaha. pelik tak?
dah la mmg nu aku, nama aku siap dia tahu penuh tuh
bila pulak aku keje ngan JPS?
kalau pun aku nak buat ceramah, ape hal sampai ke Kuching
mcm tau tau pulak aku ni org kepala batas..
kalau pun nak cerita pasal projek tebatan banjir kat kepala batas, kenapa org SMART nak kena bagi, org JPS penang tak dek ke?

uishhhh.. sape lagi ade nu hp ngan nama penuh aku? sila angkat tangan

5 comments:

mama aqeelah said...

xmoh la angkat tgn zan..angkat kaki ke lidi sate ke best sket..hahahhahaha..

mama aqeelah said...
This comment has been removed by the author.
mama aqeelah said...

tu le ko, lenkali bersihkan sket otak tu..balik2 dok pk aku jelah yg tergamak nk wat panggilan hanget kat ko..hehehehhe..tp kalo betul2 org tu saje nak menghangetkan pagi yg gelap, aku tumpang gelaks blh x? :))

nizan zakaria said...

ala..
bukan ape, zaman la ni mmg byk sgt org nak kenakan org
aku sj je buat precaution

afidalina said...

hahahaaa..=)