Friday, March 16, 2007

mari mengutuk

look..
i dun want to do this
but, i consider myself as 'terpaksa'

before this, kalau aku nonton reality tv, aku hanya akan nonton je la..tak dek la nak sms ke, nak buat review ke ape ke.. becuse i consider myself as org yg tak dek ape2 skill. cuma seingat2nya, aku penah kutuk gile ngan andy n laura masa amazing race asia hari tuh. itu pun bila diorg jahat mcm vavi suke rampas cab tim lain..
but, lately ni as 'one-of-the-famous-reality-tv-people-talk-about' start, aku mula sakit jantung nengok perangai peserta nya.. bodoh ke tak bodoh alasan aku..aku tetap tak buleh terima.. yg memeranjatkan ialah..aku still ada hati nak nengok dia punya so-called 'diari' setiap mlm, but dengan hanya satu tujuan..iaitu 'kutuk-sampai-nak-mati' haih...
the list goes like this:
1] ade sorg budak pompuan yang nangis-meraung-mcm-mati-laki (gile bitch mulut aku) sebab rindu kucing dia.. hoi! tak kiut ok!!!!!!!! wat the hell la ko nak ngada2 sedangkan hari2 ko melalak '...menuju impian..' bodoh la,.. kalau nak menuju impian kena la ada pengorbanan. so la tak professional. nak rindu kucing for what? ok, aku admit, aku bukan cat lover or even animal lover pon(sbb tu aku tak paham 'the perasaan' bila anda merindui kucing anda)... tapi rational la sket..berjuta org nak dpt peluang mcm kau dpt, skali alasan kau gile la dem bodoh!..aku harap sgt budak ni kuar minggu ni supaya dia buleh la jumpa kucing dia tuh! bangang!
2] ade sorg budak lelaki nih, dari first time dia dah potray dia macho man la. muka pon ala-ala pecah rumah..skali buat wish nak bangga kan papa n mama. yg paling aku tak tahan cara dia ckp tuh. bak kata wani 'ala..tu nak tunjuk dia ada soft-spot la tuh..'. btul la ape yg wani ckp tuh, aku sokong..pastu smlm dia dah nangis2 sebab tak penah rasa resah gelisah teruk sgt.. hello..come on man..yg nak tunjuk ko lemah tu nape? nak raih simpati? pehal ko nih? kalau dah jantan, tunjuk la kejantanan kau tuh, tak takut cabaran..ape la...
3] yg budak pompuan ni pulak..over gedik. lebey2. sume benda dia nak buat.kadang2 aku tgk dia nih mcm dah jadi cikgu pulak.siap buleh suruh2 member dia menari n menyanyi depan dia..n dia akan tegur kalau ada salah silap..memang aku tau..dia mcm nak membantu, tp jgn lebih2 buleh? dah la gaya dia aku nengok macam esah 50 sen..dgn sepit buaya bunga dia tuh..ngan make up yg perasan chantek tuh..tolong la..jgn buat malu org penang buleh?
4] sorg lagi budak pompuan ni pun buleh tahan gediknya.since dia mmg kamcheng ngan esah 50 sen tadi..dia pun aku tak suke.sbb kegedikan kan dia makin hari makin menjadi2..aku tgk mcm hari2 praktis menari tp bila perform ramai2 ngan cikgu dia..kengkang jugak..tak pandai2 pun..aduh....ntah hape hape
walla~we..tak penah aku kutuk ape2 program secara terang2 mcm nih tau. in fact last wiken aku tgk final raja lawak dari mula sampai habis, sebadut2 diorg pun aku tak kutuk tau..oh tidak!

1 comment:

aniza said...

saba saba. nasib baik aku ada utk meredakan keadaan. bukan apa. takut TV rumah aku pecah. TV rumah pecah!! kalo ko nak ganti takpe gak :P

tp aku masih di pihak ko. AFUNDI KELUAR ZANA, AFIQ, DEKNA, DIYA