Friday, November 28, 2008

ojo kelalen

ko paham ke ape maksud tuh?
aku penah paham la dulu
tp dah lupe ..
ape ek?

1] aku mmg tak pandai bab bab IT nih. yg aku tau check mail, post blog, bukak site tu je la. tp kan..ari tuh aku gelak sorang2. aku pun tatau nape aku bole gelak sorang sorang. mungkin aku perasan mcm aku pandai IT kot. muhahah (kasik can la weyy)

sebabnya aku nak baca blog tun mahathir. ada satu entry nih tittle 'gulagula'. tetibe keluar la msg lebey kurang camnih

'ur request had been blocked by the BPA administrator'
path/bla.bla.bla./'lagu' ..

cheh! sebab tittle dia 'gulagula' trus kena block.

pehtu, aku bukak pulak berita harian. nak baca paper. pun keluar msg jugak bila aku klik kat 'ke seksyen lain'

Path:/current_news/BH/Seksyen/index_html?mysec=Nasional

dia block sebab ada perkataan "seks" . (WT*)

aparaaaaaaaaaaaaaa.... so, kepada encik berita harian. tolong la tukau perkataan SEKSYEN kepada RUANGAN ke BERITA ke..sebab kami kat sini tak bley lagi baca berita harian. dah kena block!

2] staf aku yang bermasalah tuh dah datang balik minggu nih. rekod okeh..seminggu full. dan dtg dgn segar bugarnya. aku pun pelik. sbb last wik, ari khamis, aku dah kuar memo ke HR yg telah di CC kan ke bos paling besar pasal masalah dia nih dan apa tindakan HR yang aku tak nampak apa apa pun lagi. alih2 terus dia dtg. aku syak dia nih ada informer la ka sini.

3] mat zaid yang tengah training di seluruh bendang bendang di malaysia telah mendapat posting nya. ceh! cekonon dpt guar chempedak..sekali dapat kodiang. muhahahhahah. terus zufa ada hosmet. wah dengki nya daku..

4] cuti krismas nih ada org mintak aku jadi tourist guide nya sebab dia kata dia nak jalan jalan pusing KL dan main kat sunway lagoon. aku telah bersetuju dengan syarat makanan aku d sponsor. hikhikhik. alah, sebenarnya bukan jadik tourist guide, jadi bibik jaga kembar dia yang hyper tuh.. kurus la aku!

5] tekak nih tengah teringin sangat nak makan benda benda yang belom pernah di rasa. dah ada dalam list ialah wendy's dan tony romas. ada tak sapa sapa yang baik hati nak belanja aku? dua dua nih ada kat sunway pyramid. jom la ..

6] nex nex wik, net nak mai. yiha! best nya.. apa kita nak buat nih net? tak sabaq nak fuya fuya.

okeh..sekarang sudah pukul 10.31 ada lagi 1 jam 45 minit sebelum rehat. hari nih kan jumaat..muhahaha. so, tak lama la aku kena berlakon jadi pekerja cemerlang.muahhahah

No comments: