Thursday, November 06, 2008

hai. nama saya hanizan. tp orang panggil nizan, nixan, zan, jan, ha-ha. dan bos saya panggil saya haiza.

untuk pengetahuan semua pihak, saya telah melalui satu proses transasi dalam hidup yang bukan secara semulajadi. maksud saya transasi ini berlaku kesan dari paksaan atau kejuruteraan perubatan moden. owh, bukan..saya tidak mengamalkan suntikan botox mahupun vitamin E. saya telah menggunakan kaedah lain. dan kaedah ini bukan untuk menegangkan muka, leher atau sewaktu dengannya..tapi..

ya, saya telah menarik, menggerak dan membentuk struktur @ alignment gigi saya. huhu. adapun pengalaman semua proses itu telah men'kos' saya ribuan ringgit jua. tp saya tak kesah..saya suka akan keputusannya..wah!! terima kasih tuan dokterrr.

ya..untuk mereka yang belum mengetahuinya. tiada lagi band kaler kaler di gigi saya. semuanya telah di buka.. tempoh tiga tahun tujuh bulan tiadalah lama mana..hahahahhah

dan ini adalah saya bersama dan tanpa mereka (band kaler kaler, wire and brackets)


13th march 2005 - 3rd oct 2008



hari ini


tp sebenarnya, saya masih perlu memakai retainer selama lapan jam setiap hari. tp disebabkan saya tidak dibenarkan menguyah makanan tika retainer terpasang, maka, kebiasaannya retainer akan dipasang waktu tidur sahaja...

erm...sebenarnya saya lagi suka kalau braces tu masih terpasang. sebab saya terasa seperti gigi saya terletak elok, tidak bergerak (walau pun kunyah jambu batu) dan ketat.

tp takpe, yang pasti..masa saya berkata kata, tiada lagi tempias akibat daripada pagar yang longgar.. hikhik

2 comments:

mama aqeelah said...

dan muka ko kembali spt yg asal di kala pertama kali aku bersua denganmu..hahahahahah..dok sorg2 dlm akuarium! :p

nizan zakaria said...

eh
mana sama
sebenarnya aku punya muka pun berubah sket
mayb ko tak tgk aku betul2 lagi masa first time duluh
ko intai dari luar .. er..er...
aquarium je