Friday, September 26, 2008

se..se..se..selekeh se..se..se..selamat hari raya

hari ini
pada hari jumaat nan indah
sekonyong konyong kelihatan budak memakai baju kurung biru
yang tidak bergosok, bertudung buruk dan berselipar..

dengan longlai nya makhluk itu berjalan jalan menuju stesen kretapi
dengan harapan tiada pelanggaran berlaku antara dua ketapi
sebab..sebab..er ..er... dia nak balik raya malam karang

apabila makhluk itu sampai di stesen ketapi adapun dia memerhati kan
keadaan sekeliling yg ramai dengan org asing terutama dari negara indonesia
dan tidak semena mena kerana terlalu selekeh, makhluk itu merasakan
'owh..adapun mereka lebih kacak bergaya dan jelita, apakah aku inih? terlalu comot, seperti org yg tiada imej bersetail? apakahhhhh??? dia menjerit sekuat hati..'

dan..dengan pantas, untuk menambah gaya, dia pun mengeluarkan ipod nya..
muhahahahah, dipasang ke telinga dan digantung ipodnya pada pas ketapinya..wah..dia tidak selekeh lagi. sekurang-kurangnya ada benda yg membezakan dia dengan org lain. gilerr aaaa riak di pagi hujung ramadhan.

sebenarnya kan..motif utama keselekehan adalah kerana beliau merasakan selama hari ini, akibat selalu cantik dan menampilkan imej bergaya..makhluk ini berfikir mungkin ini lah punca kenapa tiada org mahu mendekatinya. mungkin org akan beranggapan 'owh..high mantenance org ini..lari lah' atau 'terlalu bergaya, tidak seswai untuk daku yg selekeh ini'..dan lain lain.

maka beliau pun membuat experimen dengan memaparkan imej selekeh dan tidak terurus. tetapi apabila dia merasakan org seberang itu lebih hebat dan bergaya..dem! salah percaturan..hahhahahhah.

tak..sebenarnya org itu sudah tiada minat untuk semua2nya. mungkin rohnya sudah di sana, jasadnya saja hanya di sini..takpe takpe..esok roh dan jasad akan bersatu kembali..kan kan?

erm...last sekali

selamat hari raya. maaf untuk segalanya. untuk hari raya ni, diharapkan, hargailah org org yg disayang. believe me, once org org ni takdek, gelap dunia. i mean it because i experienced it .

*updet*

'sejahat jahat manusia adalah mereka yang memendam kemarahan, hasad dengki dan sentiasa berharap agar org yg dimarahinya itu ditimpa kebinasaan. celakalah org seperti itu. maka hendaklah kamu membuang segala dendam, bermaafanlah. kerana itulah sebaik baik manusia. dan org yang selalu memaafkan itu adalah tanda tanda orang yang bertaqwa'

got this from my general manager during our assembly just now. that is soo true.

ye, saya sentiasa memaafkan org sebelum tido. sebab ada org pesan saya berbuat sedemikian rupa.

No comments: