Thursday, December 07, 2006

ada apa dengan politik?

















away from d office for 2 days.. cube lihat betul2 tag di atas.. di manakah kesesuaian pemakaian tag2 tersebut?. yea.. Parlimen Negara Malaysia. dua hari menjadi ala2 org politik..

yg first, di recognize as a pelawat sbb just jaga kaunter untuk MINDEF, luar dari both dewan..
d second one, duty dalam Dewan Rakyat.. so mmg kena pakai tag 'bertugas'. as if yg first tu aku tak buat keje kat situ. sampai busan2 aku duk kat kaunter tuh. sebenarnya this is not d first time duty parlimen nih.. 3 tahun keje dah 3 kali kene duty nih. but, since this is d last time (mayb) aku masuk parlimen nih.. so bley la cite. lagi pun tak penah lagi la betugas sampai 2 hari berturut2 kat parlimen.. tu yg rasa macam YB tuh. hahhhaha.

all in all.. kalau korg ada peluang dpt masuk dewan, dgr org bersidang, pegi lah, best dgr org politik bhujah ni..lagi pun leh la paham bahasa2 dewan, ape fungsi YDP, setiausaha dewan, etika dewan, etika persidangan..dress code, sume2 la.... BUT provided u minat politik la.. kalau u pesen yg tak suka politik.. semua u nak hentam baik kerajaan atau pembangkang.. tak payah la buang masa.. hahahhah.(bunyik sgt aku org kerajaan, lantak la kan...)

yang best... first day pegi balik aku naik defender.. second day pon pegi naik defender.. malu ooo panjat, terjun defender.. ngan heel n baju kurung, usung coat lagi.. tp second day.. time balik.. skali ngan menteri, timb menteri.. tgu kat lobi.. alih2 driver dtg naik V6 baru.. hahahhaha rasa aku pun setaraf dengan menteri2 nih.. diorg pon konfius.. budak ni dari mana nih.. (siap duk belakang ok..tp bukan ape.. driver aku bwk driver sorg lagi sbb tu aku dpt duk belakang) ..

mmm.. itu je lah kot xperience aku kat parlimen utk tahun nih.. tak tahu lah bila lagi nak dtg parlimen ni.. kot2 keje kat parlimen ke.. tak pun jadi YDP.. tak pun jadi YB.. tak pun jadi bini YB. ..kahkahkah

No comments: