Tuesday, October 10, 2006

nasib badan

ape la nasib hidup aku nih. bukan nak mengeluh, tp dah tak larat nak fikir. percaya atau tak kalau aku ckp, lately nih, aku susah nak tido. mmg la akan tido awal, tp dlm kul 1 sure aku terjaga sampai la kul 4 pagi.. sbb terlalu bfikir pasal masalah aku nih.. ape masalhnya?

kalau nak tahu, aku keje kontrak, hujung tahun ni abis la.. but, masalah utama aku ialah, sampai skang aku tak dpt keje baru lagi..bukannya tak apply, dah berlori aku antar.. tp tak lekat pun. ari tuh pulak aku g exam, dan hari nih, resultnya amatlah mengecewakan.. failed pulak. aku tak tahu la ape punca masalah aku ni. nape la susah sgt aku nak dpt keje. org lain dah bertukar2 keje dah. mahal sgt gamaknya rezeki aku nih..

org ckp, jgn putus asa bdoa.. tp aku ni kadang2 di hasut syaitan jugak... marah n sakit hati.. tambah2 bila tgk org lain yg mayb kurang dari aku.. leh dpt mcm2 sampai kena pilih, tp aku satu pun tak muncul.. dan waktu tu mcm2 lah yg aku fikir. tambah pulak kat tmpt keje aku nih mmg ramai staf temporary.. hari2 aku sure sign surat sokongan kat diorg n tak lama lepas tuh, sure diorg dpt keje.. aku jugak la yg tercongok kat sni lagi.. hari2 aku fikir, buleh kata sampai ckp sorg la.. (oh tidak..dah nak gile gamaknya aku!)

aku bukannya apa.. bila di compare kan diri aku ngan org lain, tu sbb aku jadi sedih.. mcm aku ckp td.. org lain dah bertukar2 keje.. xperience dah macam2, aku tak dek pong. peh tu bila di comparekan dgn akak2 dan abg2 aku, masa diorg umur aku .. dah stable sgt2 dah.. tak dek lagi mak ngan bapak aku nak risau.. tp aku nih? umur dah 26 tp tiap kali balik kg, sure bapak aku tanya soalan mcm2 pasal keje aku.. aku tahu diorg risau pasal aku.. tp aku tak nak nampak macam aku tak ambik peduli pun pasal masalah aku ni.. ohhhhh tolonggggggg... aku malu la.. malu ngan adik beradik.. dan paling aku malu, ngan mak bapak aku.. aduh laaaaa..

bila agaknya masalah aku nak selesai eh? tolong doakan supaya permudahkan urusan aku.. dan jangan la pasal benda nih aku leh jadi gila... dah nak nyaris2 nih

No comments: