Tuesday, April 28, 2009

belum..saya muda lagi.

lately nih mostly everyday i spend my lunch time dengan akak akak kat ufis neh. owh sebenarnya daripada 13 orang kakitangan wanita dalam department ini, hanya tinggal dua orang yang belum berkahwen. salah seorang dari dua orang itu adalah saya..

erm...dalam erti kata lain, sebenarnya setiap kali lunch time, memang saya akan spend time dengan akak akak yang telah berkahwen dan mempunyai anak.

maka....................................

perbualan sepanjang waktu makan adalah akan berkisar mengenai:

1] anak anak yang kian membesar. sekolah macam mana. bayar nursery bulan bulan berapa.cikgu sekolah anak macam mana.

2] kisah para sesuami. wah..suami otstation mana. suka makan apa. garang ke idak ke.

3] pasal rumah. nak decorate macam mana. kitchen kabinet kaler ape. nak g langkawi beli set vintage. langsir raya nak buat double layer triple layer.

4] balik jumpa mak mentua. beli kain untuk mak mentua. nak amek hati mak mentua. ipar nak kawen. ngantar rombongan adik ipar kawen.

dan banyak lagi la. di samping itu, akibat terlalu berat dan banyak perkara yang di bincangkan antara mereka, pasti ada banyak pengajaran yang telah di pungut. dan bersesuaian dengan konsep saya yang masih bujang ini, haruslah berkodi kodi nasihat pada saya telah diperturunkan. sampaikan pening kepala nih..huh! penah dgr org dpt nasihat sampai pening kepala? ada...percaya la.

sebenar nya motif nak cakap hari ini ialah..dari jam 8 pagi hingga 5 petang, saya tidak berbicara tentang movie best, tempat lepak yang happening, cerita artis, lagu lagu yang hip, gosip kawan lama, nak jadi bini nombor dua, cara cara merampas suami orang..

kira nya perbualan orang keliling saya hanya berkisar tentang bagaimana mahu menjadi isteri dan ibu mithali.

ps: huh! saya telah penuh ilmu di dada. untunglah siapa yang dapat saya ini.

4 comments:

mama aqeelah said...

adoiii la..part no 4 tu yg aku rase xmampu lagi nak buat..~ balik jumpa mak mentua. beli kain untuk mak mentua. nak amek hati mak mentua. ipar nak kawen. ngantar rombongan adik ipar kawen...adoiiyaiii.. :(

p/s: tah bila la nk jd menantu mithali ni?

nizan zakaria said...

ntah nye kau ni
durhake je hari hari
hahahhaha

ko kena ingat yin..nnt anak dara kau tuh pun akan kawen, akan ada menantu jugak kau tuh

(wah..takut tak wey?)

mama aqeelah said...

tp kira menantu sulung aku tu lelaki bknnye pompuan..konfem2 anak dara aku tu xnak balik umah MIL dia jugak..hahhahahaa..aku suh anak aku kawen ngan anak yatim piatu la..raye xyah nak berebut balik umah sape.. :D

nizan zakaria said...

hoh! gile aaa
kau ingat senang ke nak kawen
bole letak syarat bagai
letak syarat banyak sgt la jadik cam aku neh
sampai la tak kawen.