Tuesday, February 26, 2008

respon

pernah tak kadang kadang untuk certain perkara kita akan keluarkan respon macam nih [hek enna.., haih, blah la.., shilake la kau, mangkuk!, keji la.., poyosss, uh uhhhh dan sebagai nya].

1] pekeliling dari general manager

'..untuk membolehkan semua kakitangan mengundi, cuti minggu pertama (1 Mac) akan digantikan pada 8 Mac..'

respon: huh! shilake la...sabtu nih kena keje

2] sms antara nixan dan zufa

n: i balik ngundi nih
z: owh, di taja kah?
n: banyak la.. pakai duit sendirik la. i rakyat yang berhemah
z: hahah..bontot la

respon: mangkuk ayun la! (ade ke aku di bontot kan? bukan ape, dia terasala tuh, dah 32 tahun tp tak register pon. hahahahha)

3] cakap2 masa jln kat koridor pagi tadi antara nixan and pakcik makhdum(antara yg gatal kat sini)

p: berhari raya ke rumah nyonya, sudahkah cik izan ini berpunya?
n: belum..
p: makan sireh makan pinang buleh la saya masuk meminang
n: buleh..sile laa

respon: haih..pakcik2. seb baik gua ni poyo ngan lu, kalau tak..dah gua sekeh2 dahi lu

4]situasi lrt yg bermasalah

'..atas sebab sebab teknikal yang tidak dapat dielakkan, tren akan bergerak dengan lebih lambat....'

respon: BENCIKKKKKKKKKKKK!!!!!!! aku usaha bangun pagi2 nak kejar tren awal, lambat jugak. sakit kaki tau. HP pun dah tak menjanjikan ke-comfort-an kaki gua. terpaksala lepas ni beli scholl ke, clarks ke. owh dah try clarks ari tuh..duh...sedapnya (respon atas respon: ngengada..dah mmg nak beli kasut baru, salahkan tren pulak)

kak zu ckp aku nih mmg mcm2..

respon: biasa la..

2 comments:

afidalina said...

hehe Nizan2..can imagine ur expression while telling this...=)

nizan zakaria said...

hahhah
kat sini(ufis) i mmg dikenali sebagai budak yg pelbagai respon. mcm di tunggu2 pulak respon dari i

dahsyat bukeeennnn??